یادداشت کودک | روزه‌اولی‌ها شما مهمان ویژه‌ی خدایید
  • کد مطالب: ۱۵۰۵۴۶
  • /
  • ۰۹ فروردين‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳

یادداشت کودک | روزه‌اولی‌ها شما مهمان ویژه‌ی خدایید

سلامی به رنگ لحظه‌های روشن و به‌یادماندنی افطار به‌همه‌ی شما دوستان خوب و بهتر از جان روزه‌اولی، به شما دختران و پسران تازه به سن تکلیف رسیده! خوش به حال شما!

طیبه ثابت- سلامی به رنگ لحظه‌های روشن و به‌یادماندنی افطار به‌همه‌ی شما دوستان خوب و بهتر از جان روزه‌اولی، به شما دختران و پسران تازه به سن تکلیف رسیده! خوش به حال شما!

سلامی به شیرینی دعای آسمانی که امیر مؤمنان حضرت علی(ع) قبل از افطار همیشه آن را زمزمه می‌کرد و بعد از گذشت این همه سال، هنوز این دعا بر لب‌های عاشقان خدا خوانده می‌شود: «اللهم لَکَ صُمتُ و عَلی رِزقِکَ أفطَرتُ و عَلَیکَ تَوَکَّلتُ»؛

خدایا، براى تو روزه گرفتم و با روزى تو افطار می‌کنم و بر تو توکل می‌کنم.

امیدواریم با پایانن هفته‌ی اول ماه مبارک، حال دل همه‌ی شما بنده‌های خاص که خدا دعوت‌نامه‌ی «مهمان ویژه» برایتان فرستاده است و شما این را بهتر از ما می‌دانید، خوب خوب باشد.

روزه‌اولی‌های عزیز، امیدواریم که روزه‌ها و راز و نیازهایتان قبول درگاه خدای مهربان شده باشد و ما را هم از دعای دم افطار و سحر فراموش نکرده باشید!

همان‌طور که می‌دانید، ماه رمضان به این دلیل که ماه نزول قرآن است، ماه رحمت و برکت و آمرزش نیز هست، ماهی که خواب و بیداری و تک‌تک نفس‌های فرد روزه‌دار عبادت شمرده می‌شود.

روزه گرفتن دل و جانمان را مثل آینه نورانی می‌کند و هر آیه‌ای تلاوت کنیم، به اندازه‌ی یک دور کامل خواندن قرآن به حساب می‌آید.

روزه‌اولی‌های عزیز، حتما شما هم می‌دانید که مراسم «دوره‌ی قرآن» یکی از سنت‌های شیرین همه و مخصوص خراسانی‌ها در ماه رمضان است که قدمت زیادی دارد!

معمولا همه‌ی افراد شرکت‌کننده در این مجالس، در طول روز و با زبان روزه یا بعد از افطار، به صورت روخوانی و روان‌خوانی یا ترتیل، بخشی از قرآن را تلاوت می‌کنند.

از آن جایی که قرآن ۳۰ جزء دارد، در هر روز یک جزء در جلسه‌ی دوره‌ی قرآن خوانده می‌شود که ثواب فراوانی دارد. در گذشته‌ی نه‌چندان دور، خواندن سوره‌ی توحید یعنی «قل‌هوا...» به هر کسی می‌افتاد، او برای این اتفاق خوش‌یمن به دیگران ولیمه یا مهمانی می‌داد.

در واقع، همه دوست داشتند سوره‌ی توحید به آن‌ها بیفتد تا برکت و خوبی به آن‌ها رو بیاورد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در مراسم دوره‌ی قرآن فامیلی یا مسجد شرکت کنید و از این مراسم معنوی عکس بگیرید تا خاطره‌ی سال روزه‌اولی بودنتان را ماندگار کنید!

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.